November 3, 2015

Activitatea Noastră

În cadrul acestei secțiuni , prin accesarea meniului, veți afla:

– oferta educațională a anului școlar

– proiectele și programele educaționale în derulare

– numărul de grupe, denumirea grupelor și cadrele didactice îndrumătoare ale acestora pentru anul școlar în curs

Multe felicitări pentru prințișorii și prințesele care au realizat activități frumoase ! Multe felicitări și pentru cei care i-au îndrumat acasă! Iată rezultatele activității lor în perioada 14- 21 septembrie!

LUNI 21 SEPTEMBRIE

Bună dimineața din nou!

Săptămâna începe cu înviorarea de dimineață!

”Vrem să fim sănătoși! ”- Lecția de mișcare

Link: https://www.youtube.com/watch?v=IKeJXTpWpqg

Urmăriți link-ul și împreună efectuați exercițiile sugerate de personajele din filmuleț.

Grupa mică:  ” Hai la grădiniță!” – Cântec

Link: https://m.youtube.com/watch?v=5ALt-c7FcgE

Se vizionează/ ascultă cântecelul, apoi se repetă împreună cu copilul strofele,  atât versurile cât și linia melodică.

Grupa mijlocie:

”Grădinița mea de poveste!”

Materiale: hârtie , creioane colorate/ carioci

Întrebați copilul cum se numește grădinița, ( Micul prinț) apoi  îl puteți întreba unde locuiesc prinții și prințesele. După ce ați stabilit denumirea( castel, palat), puteți desena/ printa pe o coală un castel ca cel din atașament, pe care copilul să îl poată colora  cum dorește. Stabiliți și câteva mici reguli- de ex. să încerce să respecte contururile.

Îl mai puteți întreba  și câte stegulețe sunt , câte turnuri( în funcție de cunoștințele copilului)

medieval castle black white outline clipart

Grupa mare:

”Mi-e dor de colegii mei!”

Materiale: coli de hârtie, creioane colorate/ carioci

Link: https://www.youtube.com/watch?v=sl4ZNZp8PwM&t=26s

Se vizionează/ ascultă cântecul, apoi întrebați copilul  dacă îi este dor de colegii lui, și de cine anume îi este dor cel mai tare!  Încercați să  își motiveze răspunsurile. După aceea, îl rugați să deseneze/ coloreze 2 dintre colegii/ prietenii de care îi este dor. Dacă este mai simplu, puteți printa imaginea din atașament și copilul poate colora personajele care seamănă cu colegii lui!

VINERI 18 SEPTEMBRIE

Încheiem săptămâna …în forță!

Cum ne-am obișnuit  (și un obicei bun trebuie păstrat!), facem sport!

Pentru toate grupele: ”Vrem să fim sănătoși!” – Lecția de mișcare

Link: https://www.youtube.com/watch?v=c9YtboLUzuk

Grupa mică

Activitate: ”Nu vreau să mă spăl pe mâini!”

Link: https://www.youtube.com/watch?v=W_uworkfNY8

Mod de realizare: se urmărește/ ascultă  filmulețul, apoi se discută împreună cu copilul despre  aspectele importante ale povestirii.  Veți sublinia importanța igienei mâinilor și mai ales posibilele consecințe ale nerespectării  regulilor de igienă.  Pentru a-l ”convinge”,  puteți să faceți un mic experiment, ușor de realizat.  Puneți într-o farfurie  făină/ mălai/ gris/ orice considerați dv, și alături un fruct/ legumă.   Udați puțin mânuța  copilului, apoi  el va atinge cu degetele făina. Il rugați să ia fructul/ leguma. Îi arătați cum ”murdăria ” de pe degete trece pe fruct și de acolo, în burtică” . Îl rugați apoi să se spele pe mâini și apoi să ia fructul. Acum poate mânca liniștit!

Grupa mijlocie

Activitate: ”Ce este un virus ( coronavirus)?”

Link: https://www.youtube.com/watch?v=2dxHdNvHqnI

Materiale: hârtie, creioane colorate/ carioci

Mod de realizare: se vizionează filmulețul, după care se repetă și se explică pe scurt, pe înțelesul celui mic, principalele aspecte : ce este un virus, de ce nu îl putem vedea ( este foarte mic), cum se transmite,  ce se întâmplă dacă ajunge în corp, cum ne putem proteja .

În completare, se desenează/ printează pe o coală conform modelului din atașament și I se cere copilului  să deseneze ”sub lupă”  microbi/ bacterii, virusuri,  așa cum și-I imaginează el.

Grupa mare:

Activitate: ”Cum știu că m-am îmbolnăvit?

Materiale:  coală de hârtie, creioane colorate

Mod de realizare: Îi propuneți copilului să vă jucați ”De-a doctorul”  Dvs. veți fi doctorul, iar copilul, pacientul. (dacă  dorește să fie el doctorul, se pot inversa rolurile, dar va trebui să joace și rolul pacientului după aceea) Îi veți cere să se prefacă bolnav și să vă spună cum se simte, ce îl doare, etc. După ”prescrierea rețetei”, repetați împreună simptomele specifice răcelii/ gripei/ virozei, etc Pentru consolidarea noțiunilor, puteți folosi o  fișă ca în modelul din atașament.  Veți întreba copilul despre desenele din tabel, pentru a fi sigur că a identificat corect imaginile, apoi îi cereți să încercuiască imaginile în care copiii sunt bolnavi și să le coloreze pe cele în care sunt sănătoși.

JOI, 17 SEPTEMBRIE

Dragi prințișori, nu-i așa că vrem să rămânem sănătoși? Haideți să facem câteva exerciții împreună!
Lecția de sport: Link: https://www.youtube.com/watch?v=9rfaO7EYvck
Activități:
Grupa mică: ” Robinetul” – poezie
Materiale: hârtie, creioane colorate
Mod de realizare: se citește poezia din atașament, se explică eventualele cuvinte mai dificile pentru copil,( degraba) , apoi se repetă poezia împreună cu cel mic . În completarea activității, se poate printa/ desena imaginea din atașament și i se cere copiliului să coloreze balonașele de săpun, în culorile preferate!

Grupa mijlocie: ” Prietenii mei” – învățare cântec
Se ascultă/ vizionează cântecul de la adresa : https://www.youtube.com/watch?v=I1KwHplNE70
Se discută cu copilul, prin întrebări adresate acestuia, despre ”prietenii” sănătății și se insistă asupra deprinderilor corecte de igienă și curățenie, subliniind rolul acestora în protecția lor și a celor din jur.
În completare , se poate printa imaginea din atașament și i se cere copilului să-l coloreze pe ”prietenul sănătății ” cel puternic!

Grupa mare: ” De ce e important spălatul mâinilor? ”- vizionare film educativ
Link: https://www.youtube.com/watch?v=4lJ48110OYo
După vizionare, se discută despre aspectele prezentate în filmuleț și se explică eventualele cuvinte necunoscute/ dificile, pe înțelesul lor. Este important ca preșcolarul să înțeleagă utilitatea spălării dese a mâinlor.
Joc: inversați rolurile, și cereți-i copilului să vă întrebe pe dvs. care sunt regulile de spălare a mâinilor. Puteți ”greși” intenționat, pentru ca el să vă poată corecta!

MIERCURI, 16 SEPTEMBRIE

Ce ziceți. dragi copii, continuăm cu gimnastica? Astăzi vă propunem exerciții de mișcare care vă vor face puternici și plini de energie! Începem cu prima lecție de gimnastica!    Pentru toate grupele: Link: https://www.youtube.com/watch?v=6Whn06B33hY&t=49s  

Vizionați filmulețul, apoi exersați  mișcările ! Nu e greu!  

Activitate:

D-nele educatoare v-au pregătit astăzi o surpriză ! Veți afla de ce este săpunul…SUPERCAMPION!  Mai pot fi și alte surprize, dar vă mărturisesc că nici eu, Micul prinț, nu am aflat mai multe!                                                                                                                                                                                                                                                                                                                

MARȚI, 15 SEPTEMBRIE

A venit toamna, dar odată cu ea , reîncepem activitatea ! Micului prinț îi este dor de voi, dragi copii, și s-a gândit la câteva activități frumoase și mai ales folositoare pentru voi ! Noi toți știm cât de important este să ne protejăm sănătatea, așa că în această săptămână, vom învăța despre ceea ce putem face în fiecare zi, pentru a rămâne cu toții sănătoși! În primul rând, să facem mișcare! În fiecare dimineață, să facem exerciții de înviorare! Apoi, să învățăm regulile de igienă personală, care ne vor ajuta foarte mult !

Acestea sunt activitățile pe care vi le propun astăzi:

GRUPA MICĂ:

Gimnastica de înviorare:   Cântecel:”Trop, trop, trop!” Link: https://www.youtube.com/watch?v=Dwq4HTown_o&list=PLsppjF-5Qhp2CHsbEmy29MR4y4PMX_ufd

Vizionați cântecelul și încercați să repetați mișcările !

Activitate  : ”Mânuțele mele! ”

Materiale necesare: coli de hârtie, creioane colorate

Mod de realizare: se trasează conturul mâinilor copilului pe o coală de hârtie, în două exemplare.  I se explică faptul că, atunci când se joacă, atinge o mulțime de obiecte , iar microbii/ virușii rămân pe mânuțele lui, și desenați câteva puncte pe palmele desenate. Copilul va continua să completeze ” microbii/ virușii”, prin puncte colorate desenate . După aceea, discutați cu copilul despre modul în care putem să eliminăm murdăria/ microbii/ virușii de pe mâini, subliniind importanța spălatului corect cu apă și săpun. Îi arătați a doua pereche de mâini trasate pe hârtie, și îl rugați să deseneze o față fericită în mijlocul palmelor, deoarece acestea sunt acum curate!

În atașamente aveți modele și sugestii.

GRUPA MIJLOCIE:

Gimnastica de înviorare: Cântecel:”Cap, umeri, genunchi, piciorușe !” Link: https://www.youtube.com/watch?v=jUNBugrF1iU&t=12s

Se vizionează filmulețul, apoi se repetă mișcările și eventual cuvintele!

Activitate: ”Prietenii mei, apa și săpunul !”

Materiale: coli de hârtie, creioane colorate, foarfece

Mod de realizare: se desenează conturul mâinilor copilului pe o coală, apoi se decupează. Separat, se desenează/ printează ca în modelul din atașament, apoi i se cere copilului să coloreze desenul. Cu mânuțele decupate se imită spălatul pe mâini sub jetul de apă, explicând modul corect de spălare și repetând etapele ( aplicarea săpunului, formarea spumei, spălatul timp mai îndelungat, curățarea mâinilor , degetelor, unghiilor)

GRUPA MARE : Cântecel  ” Ghidușii” Link:

Se vizionează filmulețul și se repetă mișcările sugerate. Se pot repeta și cuvintele strofelor sau ale refrenului.

Activitate: ”Știi cum e corect?

Materiale: coli de hârtie, creioane colorate

Mod de realizare: se desenează/ printează ca în modelul din atașament.  Înainte de a rezolva cerințele , discutați cu copilul despre modul corect în care trebuie să folosească batista de hârtie atunci când îi vine să tușească/ strănute și despre alternativa corectă atunci când nu are la îndemână o batistă. Explicați-i că astfel, nu îi pun în pericol pe cei din jur, deoarece stropii de salivă pot transporta microbi/ viruși destul de departe.  După ce v-ați convins că a înțeles, îi prezentați desenul și îi cereți să rezolve pe rând sarcinile de lucru..

PENTRU TOȚI PREȘCOLARII GRUPELOR MARI, PROMOȚIA 2020!

Preșcolarii grupelor : MARE ”A”, MARE ”B”. MARE”C”, MARE ”D”, MARE ”E”, MARE”F” și MARE ORAR NORMAL se pregătesc să devină școlari! În acest an, o festivitate de ”absolvire” altfel, dar cu aceeași dragoste din partea tuturor cadrelor didactice și a întregului personal al grădiniței !

În spațiul alb din dreapta sus, vă rugăm să scrieți numele ”absolventului”!

ACTIVITATEA NOASTRĂ ÎN PERIOADELE STĂRILOR DE URGENȚĂ SI DE ALERTĂ

11 /03/ 2020 – 12/ 06 /2020

În tot acest interval, preșcolarii și educatoarele grupelor au colaborat prin intermediul paginii oficiale de facebook a grădiniței, prin site-ul oficial al instituției și prin grupurile de whatsapp ale părinților. Au fost postate zilnic, pe pagina și pe site-ul grădiniței, sugestii de activități pe care copiii să le poată realiza acasă, sub îndrumarea părinților/ tutorilor, iar rezultatele activităților au fost trimise educatoarelor grupelor, în format digital ( fotografii, filmulețe) și au fost postate la fiecare final de săptămână pe pagina grădiniței.

thời trang trẻ emWordpress Themes Total Freetư vấn xây nhàthời trang trẻ emshop giày nữdownload wordpress pluginsmẫu biệt thự đẹpepichouseáo sơ mi nữHouse Design Blog - Interior Design and Architecture Inspiration