Scurt Istoric
Grădiniţa de copii nr. 22 este o unitate de învățământ preșcolar ce a luat fiinţă odată cu dezvoltarea Uzinei de Autocamioane Steagul Roșu, in anul 1952. La început, a funcționat cu o singură grupă de preșcolari în actualul local al bibliotecii liceului Astra, sub denumirea ”Grădinița cu program normal Steagul Roșu”. În anul 1955 s-a mutat într-o clădire mai spatíoasă , în localul actualei Grădinițe Nr.18 din str. Barbu Lăutaru Nr.1.
Colectivul de educatoare de atunci a pus bazele unei tradiții definită prin: profesionalism, spirit de echipă, conduită morală exemplară și promovarea imaginii gradinitei în comunitatea locală.
Grădinița și-a desfășurat activitatea în acest local până în anul 1976, când Uzina Steagul Roșu, devenită Uzina Roman a pus bazele actualei instituții după standardele unei grădinițe cu program prelungit. care s-a numit Grădinița cu program prelungit Nr.46. Activitatea a debutat cu 8 grupe de copii la program prelungit și 4 grupe de antepreșcolari. ( creșă)
Până în 1997 grădinita a funcționat cuplată cu cresa, structura organizatorică modificându-se după această dată în funcție de nevoile comunității..
În anul 2006, reorganizarea rețelei școlare i-a adus denumirea „Gradinita cu Program Prelungit nr.22. În anul 2013 grădinița a primit un nume personalizat -„Micul prinț”. Numele nu a fost ales întâmplător- , grădinița noastră promovează aceleași valori care dau sens vieților noastre: Dragostea, Prietenia și Frumosul, precum in povestea „Micul Print” scrisă de Antoine de Saint-Exupèry.
Dăruirea cadrelor didactice, calitatea actului educational au făcut ca grădinița să devină neîncăpătoare pentru numărul mare de preșcolari ce doreau să-i treacă pragul. Autoritățile și alți membri ai comunității locale au sprijinit extinderea grădiniței prin lucrări de mansardare și reabilitare totală, de amenajare a curții și de împrejmuire a acesteia, derulate în perioada 2008-2010.
Gradinita nr. 22 a dăinuit de-a lungul anilor , pregătind mai multe serii de copii pentru școală și si-a făcut simțită prezența prin calitatea activității educativ- instructive și prin rezultatele notabile obținute de cadrele didactice și de preșcolarii grupelor îndrumate.